lördag 25 oktober 2014

Löpning och träningsvärk delux

Jag testade på att springa i torsdags och den träningsvärken kom som ett brev på posten idag.
Jag skulle plugga idag för att sen äta middag hos svärföräldrarna.

Då tiden drog iväg så kändes det inte lönt att ta fram cykeln för att cykla 1 mil till Upplands Väsby och sen få tvätta cykeln lika lång tid.
Så jag tog tjuren i hornen och sprang ditt istället.

1 mil med den träningsvärken jag hade var inte lätt. Gick ganska bra de första 3 kilometrarna och jag höll runt 4:30 tempo på kilometern.

Men sen blev benen tokstumma och tiden ramla ner på runt 5min/km. Försökte ta i men jag kunde inte få fram benen. I vanliga fall så brukar det vara mina lungor som sätter stop för att kunna springa fortare men idag var det klart mina ben som satte stop.
Det måste set kul ut när jag kom lunkande som en gamal tax.

Nu har jag grym värk i benen och av någon konstig anledning känns det i armvecken också. Vet inte hur jag lyckats med det.

Blev bilen hem sen. Oskar var duktig och tankade så nu kan vi köra ett tag till.





Inga kommentarer: