tisdag 7 oktober 2014

Rutchkane VM och Norrort Lightbulb

Idag blev det vilodag igen. Då passade jag på att gå ut med Oskar och simma vid Vilundabadet i Upplands Väsby.
De har ett par rutchkanor som egentligen är för stora för att Oskar ska åka själv men det brydde sig inte han om...
Han sprang upp till den största och sa till mig, du kan vänta här nere jag kommer snart... Oskar är bra rolig. Han fick faktiskt testa att åka själv några gånger och det gick hur bra som helst.
Han testade även att dyka ner med hela huvudet under vattnet själv. Han är riktigt grym. Sen sa han Jag ska dyka precis som pappa. Kan man bli mer stolt?
Det blev ett par timmar i vattnet där. Jag vet inte hur många gånger han sprang upp och åkte de där rutchbanorna. Riktigt kul var det.

I morgon så är det dags för träning igen. Då blir det premiär för pannlampa den här hösten för nu drar Norrort lightbulb igång.

Första rejset går på den beryktade Gokartbanan. Ska bli kul och köra lite, hoppas vi slipper allt för mycket regn bara för den banan kan bli ganska svår annars.

Inga kommentarer: