torsdag 2 oktober 2014

Fick paket ifrån Duells idag, lite fina Miche pryllar

Idag kom ett lite fint paket ifrån Duells. Det var lite reservdelar till mitt Miche 988 RR hjul. Nu är det monterat och klart så att jag kan ha mina fina Miche hjul till träningshojen.
Riktigt fint blev det.
Apropå hjul så har Miche kommit med riktigt grymma 29" Carbonhjul till nästa år för MTB.
Miche 999RR heter de och väger in på låga 1320g för vanliga kanttrådsdäck.
Har beställlt ett par till nästa års tävlingshoj, ska bli riktigt kul att testa. Är lite svag för lätta fina hjul, det är nog därför jag har mest hjul av alla i Teamet. Men det är så fruktansvärt kul och köra med lätta fina grejer och det är just hjulen som gör störst skillnad på cykeln.
Är det något som skall uppgraderas på en cykel så är det hjulen, där märks verkligen skillnaden mellan ett vanligt och ett lätt fint hjul.
Då är jag lyckligt lättad som har Miche som hjälper till då de har en hel drös med riktigt fina carbon hjul till både MTB, Landsväg, Cross och Bana.
Nu är min Scott Scale kittad och klar inför helgens drabbningar. Ni har väl inte missat att det är SWE-CUP Cyclocross premiär på Lida? Det är race både på lördag och söndag så det får ni inte missa.
Mer info om Lidacrossen finns här.

Inga kommentarer: