söndag 26 oktober 2014

Cross TT Stora Skuggan

Idag blev det till att crossa lite. Det skulle vara vid Ankdammen ifrån början men när jag kom dit var det helt tomt.

Det visade sig att det hade flyttat till Hästpojken.
Det blev ett ganska stort gäng som skulle köra skiten ur sig i ca 40 minuter.
Calle Friberg tog starten sen var det Damian, Fridrich, Birger och jag som låg i andra klungan. Vi körde på i ett bra tempo men efter lite över halva rejset höjde Damian tempot lite till och jag orkade inte hänga på. Fredrich lyckades hänga på och Birger var strax efter.

Banan var grymt rolig med lite hala kurvor  och en liten backe och många snäva kurvor.
Det är verkligen perfekt träning för mig det här. Kort och hårt och roliga tekniska bittar så jag glömmer att det gör ont att ta i.

Calle tog en klar vinst idag och jag kom in på en 5:e plats, det får jag vara nöjd med.

Inga kommentarer: