torsdag 20 juli 2017

Idag var det XCE SM här i Värnamo

Idag var det dags för sprinten. Banan var riktigt snabb och inte så teknisk. Den var ca 1 km lång och gick i högervarv runt start och målområdet och var lättcyklad runt hela varvet.
Ifrån CRT hade vi bara en åkare som körde och det var vårat nytillskott Erik Åkesson som kör som förstaårs senior i laget.

Det blev en lång dag för honom första starten gick vi 10 på morgonen och de hade bara kommit till kvartsfinal vid 17:45 innan vi åkte därifrån.

Jag skulle ha kört idag men jag hade tydligen missat och anmält mig så jag fick inte starta. Lika bra var det kanske så kunde jsg bara slappa och ta det lugnt inför morgondagens XCO.

Jag han ta ett sista varv på XCO banan med Mats och Pär. Det blev ett lugnt varv bara så att de skulle kunna testa banan lite lätt då de kom ner idag till Värnamo.

Vi stannade och hejade lite på ungdomarna som körde XCE racet efter att vi hade tränat. Skönt och se alla nya förmågor som kommer upp och kör, bådar gott för framtiden.
Emilia tyckte också det var kul att titta och heja lite på alla cyklister. En given supporter.


Nu blir det till att gå och lägga sig och vila upp inför morgondagens drabbningar.

Inga kommentarer: