söndag 16 juli 2017

SM prep

Idag var sista träningen innan vi åker till SM i Värnamo.
Familjen Mård hade fixat till ett grymt rejs borta vid Högdalstoppen som var perfekt som SM prep med många höjdmeter och och en riktigt teknisk bana.

Det var ett helt gäng som kom ditt och skulle värma upp inför SM.

Vi testkörde banan först för att se att alla skulle hitta runt den kuperade och tekniska banan.

Sen blev det till att köra 4 varv i rejsfart. Fick till en skaplig start och var med skapligt långt fram men sen när vi skulle uppför Högdalstoppen så drog de i täten ifrån och jag hade inte mycket att säga till om. Jag körde med Andreas Widell och ett par ungdomar ifrån Tullinge och Täby sen. Andreas drog iväg uppför och jag orkade inte hänga på. Hamnade lite i ett vakuum där men på 3:e varvet så började jag komma ikapp igen. Dock så förtog jag mig nog lite för på sista varvet så tappa jag lite igen och sen var det kört med planerna att komma ikapp.
Blev riktigt fin träning på den utslagsgivande banan.

I morgon blir det vila igen innan vi drar till Värnamo.

På kvällen så blev det finmiddag hemma hos Johnny och Jenny. Tanken ifrån början var att grilla ute på deras gård men sen kom regnet så det blev till att gå in.

Blev en grym kväll med en massa 90 tals hit på stereon.

Inga kommentarer: