lördag 15 september 2018

Hagströmska CX Pokalen

Idag var det då dags för Hagströmska CX Pokalen i Falun. Vi bode bara 3 km därifrån hos våra kompisar Joakim och Jessica.
Starten gick vid 11:10  så det passade perfekt med en frukost och sen cykla ditt.
Kom ditt ca 1,5 timmar innan start och skulle börja värma upp på banan innan det blev träningsförbud vid 10.
Han väll köra ca 2,5 varv när det började låta konstigt om bakhjulet.

Tittade bak och såg att mitt Dugast tubhjul hade spruckigt vid fälgen. Hur fan kunde det hända på ett helt nytt däck.

Jag hade inga extrahjul med mig och inget extradäck heller så det blev lite panik.
Ingen annan i klubben hade något heller som de kunde låna ut.

Träffade på Richard Alm som var snäll och letade efter någon cykelaffär som var öppen och skjutsade mig ditt.
Vi fick tag på BikeTown som både hade öppet och som tur var hade tubdäck till salu också.
Blev till att paiktejpa däcket och blåsa upp det ordentligt och hoppas på att det skulle hålla.
Tack så mycket Richard och BikeTown för hjälpen utan er hade jag inte kunnat starta.

Han lagom till starten och han till och med att värma upp lite kort sen var det bara att ställa upp. 

Kom iväg ganska bra och försökte spara krafterna i kurvorna så gott jag kunde så jag skulle få fart ut. Foto tagna av Jessica Sunden

Dock tog mina krafter slut väldigt fort idag och jag orkade inte hålla något tryck i pedalerna. Försökte ta i men benen var tokstuma och alla bara körde ifrån mig.

Hade inte en suck att hänga med. Jag försökte ta i men det gick inte. Självklart skulle klockan börja pippa om högt blodsocker också.

På sista varvet började jag få lite krafter tillbaka och kunde börja jaga lite. Kom om Roger på slutet och kom nästan ikapp Kalle men sen var det slut.
Resultat mässigt var det inget att hurra för hoppas jag får tillbaka lite krafter i morgon.
Resultat finns här ifrån Hagströmska CX Pokalen.

När jag hade kört var det dags för Oskar att köra. Han startade i nybörjarklassen och skulle köra 2 varv på en liten kortare bana.

Han är ganska snabb men han vill alltid vänta på mig och mamma att vi ska springa efter så han stannar och väntar på oss hela tiden. Kul att han vill köra i alla fall.





Inga kommentarer: