lördag 22 september 2018

MTB Täby KM på nya Ullnabacken banan

Idag blev det MTB race på MTB Täbys nya Ullnabacken banan vid Arninge då de hade sitt öppna KM där.

De hade fått till en riktigt grym och utslagsgivande bana med mycket upp och ner och en hel del stenar och rötter.

MTB Täby har riktigt många ungdomar i klubben och det är roligt och se hur entusiastiska alla är och gillar och cykla MTB.

Det var som sagt en hel del backar på banan och de minsta fick kämpa för att ta sig upp men de var starka små fighters.

Vi var ett ganska stort gäng i vuxenklassen också så det fanns många snabbingar att jaga idag.

I H40 klassen skulle vi köra 5 varv på den hårda banan. Den är inte så lång men roligt krävande med alla backarna, det tar på krafterna att bara ta sig runt.
Fick några bilder ifrån Johanna ifrån banan när jag körde.

Här har vi en doserad kurva som det gäller att komma rätt i för att få med sig fart upp i backen igen så man inte behöver starta om ifrån 0 igen när man ska svänga upp.

Filmade med min Garmin Virb Ultra 30 också under tävlingen. Fick mitt snabbaste varv på slutet när jag blivit varm i kläderna och mitt blodsocker blivit bra.

Riktigt fin bana så den måste jag testa igen.

Inga kommentarer: