torsdag 20 september 2018

Cyclocross Stora Skuggan

Idag blev det crossträning igen. Nu var det Stora Skuggan som stod på schemat för kvällens träning. 
Vi blev ett ganska stort gäng på runt 12 pers som skulle köra 3x2 varv på en utslagsgivande bana med en hel del småbackar.
Jag han inte riktigt ditt i tid då jag slutar 17:00 på jobbet så jag missa uppvärmningsvarvet så det var bara att köra på direkt när jag kom ditt.

Hade lite svårt att hitta svängarna på första intervallen och hamnade lite efter.

På andra intervallen så hade jag lärt mig banan och hade lättare att hänga med. Av någon konstig anledning så hade jag lättare att hänga på uppför än på platten. Det är inte normalt för mig som väger som en elefant men kul att jag orkar hänga med där.

På sista intervallen så gick jag med i tätten ifrån början och lyckades hänga på ganska bra. Tappa på de långa svepande kurvorna och platten men kom ikapp vid de branta och snäva kurvorna. Orkade dock inte köra ikapp hela luckan som de 3 framför mig fått men jag var inte så många sekunder efter så det kändes bra. Fick upp pulsen gaska bra också.


Blev en hård kväll ikväll också så i morgon får det bli vilodag.
Blev en lugn cykling hem också via Edsviken. Riktigt fin väg och köra.



Inga kommentarer: