lördag 29 september 2018

Uppsalacrossen

Idag var det dags för Uppsalacrossen som är andra tävlingen i CX pokalen.
Det är en bana med en hel del backar men också en hel del snäva kurvor och en del skrååkning som passar mig bra.
Jag kom ditt vid 9:30 så jag han köra ett par varv på banan. Den var torrare än vad jag trodde den skulle vara efter regnet som kommit här så det gick att cykla överallt utan problem.
Det fanns dock 2 springställen och det var ett hopphinder och en springbacke. Som tur är så var de inte så långa så det gick snabbt att springa över.
Värmde upp lite till runt vattnet där som var riktigt fint.

Sen var det dags för start 11:10. Vi var ett ganska stort startfält med runt 50 cyklister. 
Jag fick starta ganska långt bak då jag körde långsamt i Falun. 
Så det var till att försöka köra upp sig så gott det gick snabbt då det var väldigt trångt och svårt att ta sig om.
Jag kom iväg ganska bra och lyckades köra upp mig ganska bra. 
Märkte att jag tog in och körde om de flesta vid sandhindret och springbacken. Många klev av i början av backen och fick springa upp hela backen. Jag tog satts och cyklade upp så långt det gick och sen hoppa av i farten så jag bara behövde ta några kliv för att komma upp. Sparade både energi på det och fick högre fart upp.

Sen var det i på sidan av slalombacke där jag tog snävt högerspår och kunde cykla upp hela backen medans en del kom ut för långt och fastnade i sanden och fick börja springa.

Det tredje stället där jag också tog in var på slutet uppe på toppen där det är många kurvor på skrå.
Där lyckades jag hålla mig på hjulen och kom ikapp en del också.

Det kändes som jag hade ganska bra flytt idag och jag orkade ligga på hela racet för en gångs skull.
Blodsockret höll sig ganska bra för en gångs skull också. Var lite högt i början som vanligt med blev väldigt lågt på slutet av sista varvet men jag orkade hålla kvar min placering.
Det konstiga var att blodsockret sköt i höjden när jag kom i mål trots att jag inte ätit något.

Förstår mig inte på det här blodsockret under träning.
Kändes i alla fall riktigt bra idag, var inte lika seg i starten som jag brukar vara i år och jag lyckades köra på bra på slutet också.
Har har vi gubbarna som fick pallplatsen idag.


Vet inte riktigt vad jag fick för plats idag men det kändes i alla fall riktigt bra idag. 
Resultat ifrån Uppsalacrossen kommer upp här sen.

Inga kommentarer: