lördag 8 september 2018

Kompiscrossen Hästpojken

Idag var det premiär för Kompiscrossen. Den gick vid Norra Djurgården på en bana som kalas Hästpojken. 
Det var många som hittat dit nu när det var så varmt och fint väder.

Det är en bana som inte har så många höjdmeter och inte är så teknisk men har ändå en hel del kurvor. Nu när det var så tort och fint också så blev det en riktigt snabb bana.


Vi skulle köra 7 varv och det tog inte så många minuter att ta sig runt så segertiden skulle bil under de 40 minutrarna som var tänkt.

Starten gick och jag lyckades hålla mig gaska långt framme på första varvet men sen började jag tappa lite.
Jag tappade på de platta raksträckorna men kom ikapp lite i en del skarpa kurvor sen gick det nog bäst för mig på hopphindrena idag för där körde jag alltid in någon sekund.
På sista varvet tappa jag en hel del då tempot gick upp lite och jag orkade inte riktigt att hänga på.

Rullade in på en 17:e placering i totalen tillslut och får vara ganska nöjd med det då min form inte riktigt är som den ska.

I morgon blir det till att köra lite landsväg då det går en tävling i Nynäshamn. Är skapligt nära så det tänkte jag att jag kan testa.

Inga kommentarer: