tisdag 25 juni 2019

Teknikträning Fiskartorpet

Ikväll blev det teknikträning vid Fiskartorpet. Körde några varv på Flowtrail banan uppe på toppen.
Ville ta de 2 första dubbelhoppen i början.
Första är ganska liten och andra är lite större och brantare men inget farligt egentligen då det är hårdpackat och jämt.

Lyckades ta första och den kändes helt OK så den kunde jag ta några gånger till.

Den andra vågade jag mig inte på riktigt. Jag lyckades wheela och fick över framhjulet utan problem.
Dock behövdes det mer fart för att ta hela.
Inget som var några problem egentligen då man fick med sig ganska bra fart ifrån hoppet före.
Men som vanligt så är det mina hjärnspöken som sätter stop.
Gjorde ett haltafligt försök men bakhjulet kom inte riktigt över.
Som tur var blev det ingen krasch och det kändes inte så farligt ändå med den landningen så lite mer fart så är jag över den också.

Blev några vändor i den första tvättbrädan på downhillbanan också. Där vill jag också såklart lyckas dubbla men det blev inte idag.
Det är fint spår där uppe.


Avslutade med ett halvhårt varv på den långa banan. Hittade inte riktigt det nya slutet först men sen när jag skulle köra hemåt så såg jag vart den gick.
Får ta och maxa ett varv nästa vecka och se hur det går.

Körde hem sen via Edsviken. Riktigt fint längs vattnet.



Inga kommentarer: