lördag 22 juni 2019

Grym skogsdistans

Idag blev det en riktigt fin runda uti skogen. Tänkte ta min vanliga skogsdistans runda genom Järvafältet till Kallhäll och sen längs vattnet till Alvik.
Kom ut på de fina stigarna vid Järvafältet innan man viker av mot Kallhäll och där möte jag Patrik som också var ute och körde en skogsrunda.

Vi slog följe och Patrik visade massa nya fina stigar vid Ängsjö som jag inte har kört förut.

Det var riktigt flowiga och snabba stigar som var grymt roliga att köra. Att jag missat dem efter alla år jag kört runt Kallhäll och Järvafältet.

Det var snustorrt och fint hela spåret och hårdpackat och snabbt.

Det var skapligt varmt ute så det gick åt en del vatten.
Blir inte så mycket fartvind i skogen så man blir lätt varm.

Vi fortsatte till Kallhäll och körde sen längs vattnet som jag brukar köra.
Sen hade Patrik några till riktigt fina stigar som jag inte testat runt Hässelby. Riktigt fina det med. Kul och få sällskap och få se nya fina stigar.

Patrik bor i Hässelby så han vek av där så jag fortsatte själv längs vattnet sen mot Alvik.

Blev en riktigt fin runda på 81 km och 4:10h i körtid.
Såna här dagar i sadeln vill jag ha fler av.




Inga kommentarer: