onsdag 7 augusti 2019

Storleverans av SIS energi lagom till VM

Idag blev det lite backintervaller vid Hagabacken. Körde 5 gånger upp och ner. Var grymt jobbigt och lite småhalt uppför. Hade nog lite för mycket luft i för det slira en del när jag ställde mig upp.
Tänkte jag skulle föröka sätta en tid på HagaHillUpAndDown men missade att målet var vid starten och inte när man kom ut vid backen där jag stanna och hämtade andan.
Får bli ett nytt försök någon gång. Utförslöpan är inte så teknisk men ganska brant så det gäller att båga stå på där.

Fin utsikt när man kom upp till toppen fick man också.

Körde lite naturliga intervaller på vägen hem också. Blev 2 till backintervaller och sen mellan grindarna runt Edsviken.
Blev bara 1 timmes cykling totalt och 20 km men det kändes i benen.

På kvällen så fick jag en fin leverans av SIS Energi ifrån RocketRacingSweden precis lagom innan jag drar till Kanada för att köra Master VM i XCO.
Nu har jag energi så det räcker och blir över ett tag.

Det finns risk för att det kommer bli varmt där borta i Mont Sainte-Anne så Go Hydro tabletterna lär det användas mycket av.
Rego Rapid Recovery är ju bra för återhämtningen efter hårda pass så den lär det gå en del av också utöver Go Electrolyt och gels som jag använder vid tävlingarna.



Inga kommentarer: