torsdag 1 augusti 2019

En regnig dag på Liseberg

Planen idag var att åka till Skara sommarland men vädret var lite ostabilt och kallt. Tänkte det kunde bli lite kyligt om man skulle bada och vara ute i bara shorts hela dagen.
Liseberg var inte så långt härifrån så vi tänkte att vi testar det istället.
Det var fortfarande soligt när vi lämnade Skara. 
Men när vi kom ner till Göteborg så började det såklart regna. Vi hade ju ändå åkt ner så då var det lika bra att gå in. 
Hoppades på att det inte skulle vara så mycket folk när det var lite halvtaskigt väder men oj så fel vi hade.
Det var typ 20-80 minuters väntetid på alla åkattraktioner.
Vi han med några stycken i alla fall.
Vattenattraktionerna var de som var populärast.
Här är Oskar och jag i Kållerado


Och här har vi lilla Emilia och jag i Flowride.


Blev mest lugna attraktioner med barnen.

Men Hans och jag han i alla fall med ett åk med Helix.
Den var riktigt grym.


Hade hoppats på att få testa Valkyria eller Mechanica men det fanns det inte tid till idag.

Vi träffa på min och Hans gamle barndomskompis Jonas också som var med oss på Liseberg. Grymt kul och få träffa på Jonas med sambo. Det var inte igår.
Blev en middag på Tex-Mexs i Mölndal där jag fick testa på Wild Cawboy eller vad den hete. Grymt stor och god matbit.

Det fick bli avslutet på en bra dag i Göteborg.


Inga kommentarer: