tisdag 30 juli 2019

Heldag i Skövde

Idag blev det en heldag i Skövde. Planen ifrån början var att åka till Skara Sommarland. Men då det både regna och var kallt så strök vi den aktiviteten.
Ungarna ville dock bada så vi drog till Skövde istället och deras äventyrsbad Arena Skövde.
Det låg precis vid starten till Billingeracet så ditt var det lätt att hitta.


Vi körde på där hela dagen fram till middagsdags. Emilia var lite lugn i början och vile bara vara i den grunda barnpoolen den första timmen. 
Sen lurade vi ut henne med Floori för att testa vattenrutschbanorna och efter det ville hon inte gå dårifrån.
Vi åkte nog allt där jag vet inte hur många gånger.
Oskar fick testa att simma ut när vågmaskinen drog igång också och det var super kul att hoppa i tyckte han.
Efter nästan 4 timmar där så var det som sagt dags för lite middag.
Blev till att testa Mangos. Grymt god mat och bra service.

Ungarna var fortfarande inte trötta när vi kom hem så jag, Oskar och min mamma drog ut och körde minigolf medan Emilia och Flori lekte uppe hos min bror.
Vet inte riktigt golfreglerna men jag tror att man inte ska putta ner bollen i vattnet, men vad vet jag.


Blev en fin dag det här. Får se vad det blir för kul i morgon.

Inga kommentarer: