onsdag 3 juli 2019

Fiskartorpet Flowtrail äntligen satt den

Ikväll blev det Fiskartorpet igen. Planen var att köra ett hårt varv och sen nötta Flowtrailen tills jag kunde sätta den andra dubbeln.
Har ju varit nära någon gång men inte haft tillräkligt med fart.

Tänkte ta downhillbanan några gånger också och slippa på tekniken lite. 
Var påväg ner där när jag möte Hjalmar med 2 kompisar. 
Hjalmar är både snabb och teknisk. De hade kört downhillbanan några gånger så vi drog allihopa på ett varv på den nya långa banan.

Körde på lite på en del ställen och lekte runt lite.
Sen var det dags för Flowtrailbanan.
Hjalmar tog hoppen utan problem. 



Jag tog första utan problem men hade fortfarande svårt att få upp fart till andra så det blev wheelande istället.

Sen tipsa Hjalle om att det är lättare att skippa första dubbeln och ta vänster och köra båda lite större bubblarna efter varandra. 
Hade inte tagit den större dubbeln till vänster förut då mina små hjärnspöken tyckte den såg för stor ut.

Jag körde efter Hjalmar och försökte mig på den trots allt men kom inte riktigt över. Det behövs en del fart för att komma över.
Men den är ganska snäll ändå för trots att jag inte kom över så kändes det inte så farligt.

Testade några gånger till och tillslut satte jag både den och den som kom efter. Så skön känsla att sätta dem.
Hade som sagt inte tänkt på att sätta den första stora ifrån början men nu fick jag till båda två på samma gång.

Nu har äntligen det hjärnspöket släppt. Nu ska jag bara finslipa tekniken lite.
Grymt kul och köra teknikträning. 


Kul och träffa Hjalmar och få lite trevligt sällskap och bra teknikträning.



Inga kommentarer: