söndag 7 juli 2019

2 flugor i en smäll cykel och bilar

Blev ingen Mörksuggejakten för mig i år då det det var dags att vara hemma med familjen.
Så idag fick det bli ett litet fint distanspass på min Trek Emonda istället.

Jag älskar att cykla men jag älskar även snabba bilar. Idag var det starten av Nexus Ball Rally ifrån Norrbro mitt i stan. 
Så då tänkte jag att jag slår 2 flugor i en smäll och cyklar ditt och ser starten och sen drar vidare.
Det var ett gäng riktigt coola sportbilar där.

Skulle inte tacka nej till att bränna lite gummi med en sån här.

Elbilar i all ära men det är inte mycket som slår ljudet ifrån en vältrimmad bensinare.

Efter starten gott så drog jag vidare mot Gustavsberg och Värmdö.

Det var ett gäng år sen jag körde där. Har ju mest kört runt norrort sen vi flyttade till Sollentuna för 7 år sen.

Riktigt fina vägar på sina ställen men ganska mycket halvstora 90 vägar också. Försökte undvika de så mycket så möjligt så jag skulle få mindre små böljande fina vägar.
Det gick bra för det mesta ända till Vaxholm.
Blev båten över till och ifrån Rindö.


Sen blev det tyvärr lite större vägar. Tog dock den finare rundan via Bogesunds Slott. Sen bar det av till Vallentuna och hem via de fina vägarna över Skålhammra. 


Blev tillslut 125km på 4 timmar så det får jag vara nöjd med.

Hemma så blev det till att se Jenny Rissveds köra in på en grym 5:e plats i XCO världscupen i Vallnord på Redbull.tv
Så grymt och se att hon är tillbaka i världscupen med besked. Att starta så långt bak som Jenny gjorde och sen köra upp sig till en 5:e plats är brutalt bra.







Inga kommentarer: