onsdag 7 augusti 2019

Fiskartorpet x 2

Idag blev det ett hårt pass igen. Den här gången blev det ett par varv på Fiskartorpet.
Jag möte upp Stefan och Jonathan och vi värmde upp med några varv på Flowtrailen. Jag har fortfarande svårt att sätta det andra dubbelhoppet. 1 och sista går helt ok nu men det är just den i mitten som jag inte kommer över helt  
Jag tror som sagt att jag har tillräkligt med fart men att jag inte rycker vid rätt tillfälle.

Vi tog sen ett varv på långa banan ganska snabbt så vi skulle hitta runt men ändå få bra träning.
Fick en tid på 20:40 så det var inte så långsamt för mig ändå.

Jonathan kände sig tyvärr inte bra efter första varvet så han rullade hem.

Stefan och jag körde sen ett maxvarv. Jag fick starta med 1 minuts försprång då Stefan är snabbare än mig.
Kände mig ganska seg i benen efter gårdagens backintervaller men jag fick in ett bra flytt i körningen.
Hade jämt tryck hela tiden och gjorde i stort set bara ett riktigt klantigt misstag i första backen där jag hamna fel mellan 2 stenar och nästan fick stop och tappa massa fart. 
Men resten av varvet gick bra och jag kunde ha tryck på pedalerna i stort sett hela tiden och höll ett jämt tempo.



Blev personligt rekord och fick tiden 19:25 så det får jag vara nöjd med.

Stefan tog ett varv till sen och jag började rulla hemåt.

Blev ett fint pass med bra sparring. Riktigt kul och skönt att jag kunde sätta PB på banan också.

Fick en fin hemresa längs vattnet också. Kan inte bli bättre.

I morgon blir det nog ett lugnt pass för lite återhämtning.



Inga kommentarer: