måndag 19 augusti 2019

Mont Saint-Anne XCO VM banan körd

Idag var det dags att flyga till Quebec/Mont Saint-Anne för att testa XCO VM banan.
Vi blev upphämtade lite flott vid hotellet av en stor pickup då vi behövde plats för cykeln och all packning.

Vi kom i god tid till flyget så det var bara att vänta på att få lyfta.

Väll framme så hämta vi ut hyrbilen ifrån Hertz. Blev en riktigt trevlig bil (Dodge Grand Caravan) med en massa extra lullul.

Och det var inga problem att få plats med cykeln. Tror knappt jag behöver ta av hjulen på den.


Montera ihop cykeln lite snabbt när jag kom fram och åkte ut till VM banan i Mont Saint-Anne för att köra några varv.

Tror jag hitta det mesta av banan men jag har nog missat något vid slutet av banan kändes det som.
Jag försökte följa markeringarna men när jag såg på Strava så såg min målgång inte riktigt likadan som den som hete World Masters UCI Official Lap.

Banan var riktigt rolig men krävande. Det var en uppförsbacke som var ganska brant och teknisk. Det var inte bara jag som fastna där utan det var ett helt gäng där som stod och träna och inte kom upp.
När jag sänkte trycket i däcken så kom jag upp.

Sen var det en lång nerför som var lite scary. Den var ganska brant och gick nästan bara rakt fram. Dock så var den inte så teknisk utan det var mer problem med hur mycket jag våga stå på där.
Jag tror man kan ladda på ganska bra om man lämnar huvudet hemma. 
Det gäller bara att lyckas få ner farten på slutet.

Sen var det ett litet hopp här som jag inte tog. Tror det bara går att ladda rakt på, det gäller bara att få tillräkligt med fart så man inte fastnar i stenarna. Annars fanns det en liten glippa på högerkanten som man kunde köra runt. Får se vad det blir sen.


Får ta lite fler varv nästa vecka och känna av på alla tekniska partier vad som känns snabbast och säkrast att köra.
Det ser ju ut som det kan bli en del regn nästa vecka så det kan ju bli spännande.


Inga kommentarer: