lördag 3 augusti 2019

Distanspass på racern

Idag fick det bli ett distanspass på racern. Det var ett tag sen jag körde på min Emonda 9,8 disk så det var kul att få komma ut och köra ett gäng timmar.

Körde ut mot Skålhammra och Vallentuna. Tänkte jag skulle testa lite mindre vägar en den mot Norrtälje så jag körde mot Lindholmen och Frösunda istället. 

Fortsatte mot Mälhsnra och sen ner mot Björkholmen och Kårsta. Skönt och köra lite mindre vägar och inte de stora trafiklederna.

Sen blev det dock den större väg 280 mot Väsby. Veck sen av mot Rimbo och där blev det fina små vägar igen.


Det var ganska kraftig mot/sidvind upp till Gottröra sen när det var dags att vända hem igen så blev det som tur var lite medvind.
Hade haft lite svårt att hålla över 30 ditt för jag hade fått lite lågt blodsocker också. Men efter lite godis och sportdryck så släppte det. 
Och med lite medvind så höjdes medelfarten en del.

När jag kom till Rotebro hos mina svärföräldrar så hade jag fått ihop 126 km på 4 timmar. Var riktigt saltig efter dagens solrunda. Hade bara drukigt 1 flaska vätskeersättning och en sportdryck och en liten godispåse. Trodde inte jag skulle klara mig på 2 flaskor i den här värmen.


Sen blev det lite grill hos svärföräldrarna och firande av Eva som fyller 40 i morgon. Gott med lite god mat efter den turen.





Inga kommentarer: