onsdag 22 januari 2020

Läkarbesök och vilodag

Idag var det läkarbesök för min diabetes. Jag börjar ju bli gammal och har fått en del åkommor.
Diabetesen var bra och mitt HBA1C låg på 50 så det är ju helt Ok.
Dock så har mina blodfetter gått upp trots att jag tränar så mycket och äter ganska nyttigt.
Jag har dragit ner på både charkprodukter och mejeriprodukter men det har inte hjälpt. Mitt värde låg på 3,4 och det var aningen för högt.
Har fått börja käka 20mg Atorvastatin Mylan 1 gång per dag för att få ner värdena.

Lite surt och behöva käka piller. Men det är tydligen ärftligt och större risk att få höga värden som diabetiker så det går inte att komma ifrån trots mycket träning och bra kosthållning.

Men vafan jag ska inte gnälla. Det är bara ett piller jag behöver ta en gång per dag, det finns folk som har det mycket värre.
Jag är fortfarande frisk och kan röra mig och fortsätta träna som vanligt så det är ju skönt.
Det är bara en ytterligare medicin som jag ska ha med mig och det har jag inte dött av förut.
Så det är bara och käka och vara glad. 

Inga kommentarer: