lördag 11 januari 2020

Blev familjehäng istället för CX SM i Varberg

Blev inget CX SM i Varberg för mig. Har flängt runt så mycket under förra året så jag ville hellre vara hemma med familjen och ta det lugnt.
Det är lite svårt och motivera sig när säsongen blir så lång. 
Keps cupen börjar redan i slutet av mars och sen är det MTB och landsvägstävlingar hela sommaren och på hösten drar CX cupen igång.
Jag älskar och tävla men det tar på krafterna att resa runt så mycket med vanligt jobb och familj och allt.
Det är lite synd att SM går så sent. Min sista tävling gick den 17 November i Finspång, det var i och för sig en till CX cup i Allingsås den 7-8 december.
Den hoppade jag då det var lite för långt ditt och jag kände att jag ville vara hemma med familjen istället.

Det blir lite för långt uppehåll mellan sista CX cupen och SM för att jag ska orka hålla motivationen uppe.
Jag vill ju ha någon återhämtningsperiod och sen lite tid för att köra uppbyggnad inför kommande säsong.

Såg ut som det var en fin bana nere i Varberg, hade varit kul och testa och köra.

Men det var skönt och vara hemma med familjen och ta det lugnt.

Emilia fyller ju år i morgon så vi var på bio idag på MOS och tittade och åt middag.
Jag testade på en ny efterrätt som var glass med wasabi i. Var faktiskt ganska gott med lite sting i.


Emilia tyckte det var varm ute så hon skulle inte ha någon jacka på sig när vi skulle hem. Hon är rolig den lilla pricken. Ibland kan hon tycka det är kallt på sommaren när det är 25 grader och sol och ska ha på sig varm tröja och jacka.
Här har de små kommit först till dörren och pekar lite kaxigt på armen för att visa att vi är sena.

I morgon blir det lite mer firande av Emilia men först ska jag ut på en liten cykeltur.

Inga kommentarer: