söndag 19 januari 2020

Endurokörning med HT:n igen

Idag blev det skogsdistans med MTB Täby igen. 
Cyklade till träningen vid Ensta och det var riktigt fint väder men grymt halt med underkyld asfalt fick jag erfara.
Skulle svänga av bilvägen in på grusvägen vid Edsbergs slott och kom väll i 30km/h nerför när båda hjulen bara försvann under mig och jag gled typ 10 m på knät och armbågen.
Som tur var det så halt att varken jag eller cykeln gick sönder utan jag bara gled.
När jag kom fram så blev det riktig endurokörning på fina stigar med en massa sten och hala rötter. 
Som vanligt körde jag min stela Trek Procaliber 9.8 medan alla andra hade fulldämpat med dropperpost.

Fick riktigt bra teknikträning. Det är grymt kul att köra på såhär tekniska spår. Jag måste hela tiden hålla mig koncentrerad och försöka köra så mjukt så möjligt.

Kändes som det var mer teknisk den här gången men samtidigt som tempot var lite lugnare.

Avsluta med ett varv uppför Väsjöbacken.

Kan inte klaga på vädret. Var soligt och fint hela rundan. Som vanligt när man kör tekniska stigar så kommer man inte så långt.
Blev bara 56km på 3:54.




Inga kommentarer: