söndag 12 januari 2020

Skogsdistans med MTB Täby

Idag blev det riktig Skogsdistans med MTB Täby. Erik Vrang var med idag och visade en massa fina stigar. 
När man kör med MTB Täby så vet man att det inte kommer bli någon asfalt eller grusväg utan bara en massa rolig stig, i stort set utan transportsträckor.

Vi blev runt 10 pers idag som skulle ut och köra.

Vi gasade på ifrån Ensta och Erik hittade riktiga endurostigar med en massa rötter och stenar.
Som vanligt var jag den enda med hardtail medan de andra körde fullgung med dropperpost.
På vissa ställen fick jag slita för att hänga med då det var så rottigt. 
Men riktigt kul och bra teknikträning och försöka köra så mjukt det går på sådana ställen.

Erik höll ledningen mesta dels av tiden och visade var vi skulle köra. Ibland gasade han på lite så man fick ta i för att hänga med.
Vi körde den vanliga 1 hour snacks där vi stannade ett tag och tog pisspaus och käkade lite. 
Han med och snacka lite skit någon minut innan det var dags att sladda runt igen.


Var ganska lerigt och halt ute då det regnat lite under natten. Blev några småvurpor men alla klara sig som tur var. Jag fick några riktiga bredsladdar men höll mig på hjulen som tur var.

Jag fick ihop 60 km på nästan 4 timmar. Som vanligt kommer vi inte så långt när vi kör så roliga och tekniska stigar.
Kanske inte värdens bästa ur träningssynpunkt alla gånger då det är ett ganska ojämt tempo och en del pauser.
Men det är riktigt bra för sinnet då det är så sjukt kul att komma ut i skogen och köra med trevligt sällskap på roliga stigar.
Såhär blev dagens pass.



Inga kommentarer: