tisdag 21 januari 2020

Tour de Zwift stage 3 race

Idag blev det mitt 2:a race på Zwift. Testade på Tour de Zwift Stage 3 race.

Var ett par backar på det här racet men det var inte så långt race då vi bara skulle köra 18,6km.
Den här gången startade jag lite hårdare och gick ut på 500 watt och hängde med lite bättre.
Gick bra till första branta delen av den längre backen. Där blev jag riktigt avhängd.

Upptäckte sen att man hade fått sådanadär Powerups som man kan använda. Trodde inte man fick köra sådana på race men såg sen i backen att det börja lysa överallt ovanför cyklisterna.

Har fortfarande inte riktigt kommit underfund med hur draftingen fungerar i Zwift heller. Ibland kom det upp close the gap trots att det såg ut som jag var mitt i en klunga.
Vid något tillfälle gjorde jag en utbrytning utför och då såg jag inte min Avatar längre.
Även när jag var i en grupp så såg det ut som Avataren var borta för den precis framför körde inte som jag gjorde eller så är det konstiga eftersläpningar i programmet.

Får träna lite till och få upp tekniken där. Sen måste jag få till min form lite bättre. Känns som det börjar bli dags att köra lite mer högintensivt.
Formen är inte riktigt på top nu.

Kul med korta hårda race. Körde som förra veckan 1 timme core och benstyrks på lunchen också. 
Även där behöver jag lite mer styrka men framförallt smidighet. Är verkligen stel överallt.



Inga kommentarer: