måndag 6 januari 2020

För SM cross i Sköndal

Idag hade Erik Greijus bjudit in till för SM cross i Sköndal. Det är ju SM i Cyclocross på lördag nere i Varberg så det passade bra för de som skall köra att formtoppningspass dagarna före såhär.
Blev ett ganska stort gäng med en massa snabbingar som skulle köra 5 varv på den ganska leriga och hala banan. 

Gårdagens fina torra väder var som bortblåst då det började snöa igårkväll och sen kom det plusgrader igen.

Cross ska inte köras i finväder inte den här säsongen i alla fall.
Starten gick ganska bra för mig idag och jag kom iväg bra.
Ronnie var stark idag och drog iväg. Vi brukar tampas på Kompiscrossarna men idag var han grymt stark och jag orkade inte hänga på.

Efter första halva läger sig en kille ner i diket då han får toksläpp så jag stannar till och ser hur det gick med honom. Det var som tur var inga problem så vi fortsätter köra.
Han och Björn Drakenward kommer ikapp med 2 varv kvar och Björn lägger in en stött men halkar tyvärr av i en kurva så jag kommer om igen. På sista varvet går tempot upp lite och jag försöker jaga ikapp. 
Håller undan för Björn men kommer inte ikapp Täbykillen.
Kul race med många hala kurvor och riktigt lerigt.

Fick med hela racet på film också. Ser inte riktigt lika lerigt och halt ut där.



Inga kommentarer: