fredag 14 februari 2020

Alla hjärtans dag och Tour de Zwift Stage 4 race

Idag var det Alla hjärtans dag. Tog familjen på en middag på Egon här i Sollentuna efter jobbet. Blev lite god mat och småttingarna tyckte det var kul då de har en liten lekställning där som de kunde springa runt i medan de vänta på maten.
Eva skulle fixa lite grejer sen så jag passade på att gå hem med småttingarna och köra ett kort Zwift race.
Kommer inte hinna köra så mycket i helgen så det gäller att ta de små tillfällen som dyker upp.

Det blev Tour de Zwift Stage 4 race. Det var en bana som inte passade mig med 2 riktigt branta backar som var ganska långa också. Målgången var efter en lång brant backe också så det skulle bli svårt.

Starten gick ovanligt lugnt och det var ingen som riktigt ville dra. Jag gick upp och körde lite men ville heller inte dra för mycket för jag viste att det skulle explodera när backen kom.
Mycket riktigt när det väll branta till så började det köras och jag tappa de främsta.
Hamna i en liten grupp med 2 andra åkare där ingen ville dra. Jag drog lite gran men så fort jag slog av så stannade de andra 2 nästan och sen satte de igång värsta spurten så jag fick jaga ikapp. Det blev några sådana attacker men jag lyckades alltid ta mig tillbaka och då blev det krypkörning till nästa lilla utbrytning.

Sen kom vi samlade till sista målbacken och vi kom ikapp och om en åkare.
Jill Worboys ifrån Kanada började dra på och jag försökte hänga på. De 2 bakom släpet lite gran och jag orkade inte riktigt köra ikapp heller.

Sen med 2 km kvar så fick jag hammaren då blodsockret sjunkit till 3,8. Sportdrycken hade tagit slut också men jag tänkte att det är ju bara 2 km kvar det ska jag väll klara.
Dock så var det väldigt branta 2 km så det tog sin lilla tid. 
Lyckades hålla min placering men att jag precis ätit middag innan racet var inte så bra för jag tog i så jag fick gå och spy efter målgång.
Inte riktigt som jag tänkt mig. Blev den bästa placeringen som jag fått på ett Tour de Zwift race men det var inte så många som körde idag så det var ju inte så svårt.
Orestationsmäsdigt så var det ett av minna sämre då jag inte vågade köra någon utbrytning innan backarna och det blev väldigt lugn körning då. Att sen få hammaren 2 km innan en lång brant målbacke var inte helt optimalt.


Det blev i alla fall en 5:e plats tillslut med ganska låga watt.


Så här trött blir man efter att ha fått hammaren och hulkat.




Inga kommentarer: