söndag 16 februari 2020

Skogsdistans med MTB Täby

Idag blev det skogsdistans med MTB Täby. Vi mötes upp vid Skavlöten där Anders tog kommandot och visade oss runt på en massa fina stigar.


 I körde ner mot Rösjön och Edsviken på massa fina stigar. Det var ganska blött ute så stenar och rötter kunde vara riktigt hala speciellt när det gick på skrå.
Fick en del riktigt härliga bredsladdar ibland. Riktigt kul sålänge jag klarar att styra upp dem igen.

På en del nedförslöppor var det på gränsen då jag inte ville bromsa för mycket. Det blir svårare att ta sig igenom hinderna med låg fart  då man inte kan glida över allt lika lätt. Samtidigt har man för hög fart och något går snett så blir det väldigt svårt att styra upp igen.
Jag höll mig på hjulen idag så det får jag vara glad över.

Blev ganska kort idag. Vi kom bara 35 km på 2:46 men då var det i stort sett bara ganska teknisk stig 


Skönt att komma ut och få lite teknikträning.


Inga kommentarer: