tisdag 11 februari 2020

Tour de Zwift Stage 2 race

Idag blev det 2 pass igen. Körde den vanliga Corestyrka med Bootylicious och Absolution innan lunch på jobbet. Känns som jag fått lite bättre Corestyrka nu för jag har lättare att hänga med övningarna och kan hålla ut lite längre.

På kvällen blev det Tour de Zwift Stage 2 race. Börjar få till de racen också nu. Tour de Zwift racen tycker jag är svårare då alla har samma kläder så jag har svårt att se vem som är vem ibland. Sen är oftast motståndet hårdare på de racen också då de verkar vara de största tävlingarna på Zwift med mest folk på.

Det blev lite som vanligt. Jag hängde med till första branta backen sen var det kört. 

Kom dock med i en bra liten klunga och vi körde på bra. Börjar få till klungkörningen och de fördröjningar det är vid kraftpåslag. Det händer fortfarande att jag tar i för mycket och hamnar längs fram för att jag inte vill tappa klungan och det tar tid innan jag kommer ikapp och när jag väll kommit ikapp så fortsätter den genom hela klungan.
Det är fortfarande lite jojokörning ifrån min sida men det börjar bli bättre.

När det var 1 km kvar blev det lite taktikkörning. Jag drog igång försent och kom på en 2:a plats i spurten.
Blev en 14:e plats tillslut. Det får jag vara nöjd med, inte så superbra placeringsmässigt men nu tyckte jag att det kändes ganska bra i alla fall och det är huvudsaken.




Inga kommentarer: