fredag 28 februari 2020

BOX, Core och Zwift blev det idag

Idag blev det en hel del träning. Körde BOX och Absolution på jobbet innan lunch.
Min vanliga partner var inte med idag så jag fick en stackars tjej som var ganska mycket mindre än mig.
Hon hade dock boxat en del förut så jag fick ta i ganska mycket ändå som tur var.
Vill ju att hon skulle få bra träning men jag vill ju inte gå på så hon får ont.
Oftast kan man ju gå på ganska hårt även om motståndaren är svagare men på sparkarna fick jag dra ner ganska mycket för att hon inte skulle flyga iväg.

Blev lite Absolution efter det så jag fick träna coremusklerna lite extra.

Fick in ett Zwiftpass på kvällen också. Hade först tänkt köra innan middagen då det fungerar bättre för mig. Familjen ville annat ikväll så det var bara att ta det efter middagen istället.

Som vanligt blev jag hungrig precis när jag började köra och blodsockret dök ner. Fick hoppa av tävlingen jag tänkt köra och gå och äta ett par mackor.
Blev ett sent race kl 22:05 istället. Körde 3R Innsbrucking Flat Race på 17,6 km som var lagom kort.
Gick snabbt i början men det var inte så många backar så det lugna ner sig lite men det kom en backe 3 km innan varvning som var ganska brant.
Orkade inte hänga på tättklungan där och hamnade i andra klungan.
Vi körde på bra och jag orkade hänga på hela varvet och hade krafter kvar att orka upp för backen med klungan. Sen blev det lite lurkörning nerför. Jag hjälpte till att dra men med en km kvar så gömde jag mig lite i klungan som var kvar och med 200 m kvar drog jag igång spurten och den här gången lyckades jag ta den så det var skönt,

Det räckte till en 8:e plats i B klassen så det får jag vara nöjd med. Skönt att för en gångs skull få till en spurt.

I morgon blir det lugnt. Då drar vi till Finland hela familjen och bara relaxar.


Inga kommentarer: