måndag 5 februari 2024

Då har min Megamo Track AXS 00 kommit

Idag kom min nya XC raket i form av en riktigt lätt och fin Megamo Track AXS 00. Det är Whatweride som har hjälpt mig att få fram den snabbt och fint här.
Stort tack för det. Skönt och ha den så tidigt på säsongen.

Den har snarlik geometri som min gamla Trek Top Fuel med en moderna vinklar för tekniska banor med en del utförsåka.
Det är 66,5° styrvinkel och 75,6° sadelrörsvinkel och en reach på 460 som dock är lite kortare än Treken med sina 470 i storlek L.

Livstids garanti på ramen var det också, det tackar vi för.


Framdämparen är en Fox 34 Factory StepCast Kashima FIT4 120 och bakdämparen är en Fox Float DPS Factory Kashima, båda med 3 läges låsning som går att sköta ifrån styret.

Växlarna är SRAM XX SL Eagle och sen ett par DT Swiss XRC 1200 hjul på det så det kan inte bli så mycket bättre.


Kraftmätare på det så jag ser hur mycket jag tar i och kan fördela kraften bättre.


Självklart så är det en dropperpost på det också så jag kommer ner för alla branta backar utan problem.


Den är riktigt fin, ska bli kul och testköra sen.
Blev nya lätta tubless incsert iform av Panzer XC 29
också så nu behöver jag inte vara rädd för punktering heller. Megamo:n är fulländad



Inga kommentarer: