måndag 26 februari 2024

8x4 min på 95% av FTP på en måndag

Blev ingen träning igår och i morgon när jag brukar köra intervaller så ska jag vara på jobbet så jag tänkte att jag testar att köra idag istället.

Dagens pass skulle vara 8 stycken 4 minuters intervaller på 95% av FTP med 1 minuts vila emellan.

Trodde först det skulle vara 105% av FTP som det var förra veckan fast vi körde 3 minuter. 
Så jag var inställd på att det skulle bli grymt jobbigt. Tänkte 3 minuter var riktigt tungt på slutet och 1 minut till hade nog blivit över gränsen för mig.

Men på 95% var det lite behagligare. Pulsen började dock skena iväg lite på slutet och jag kände att återhämtning inte var den bästa. Pulsen han inte gå ner så mycket mellan intervallerna.
Men det var inga problem att hålla ut idag i alla fall, fick dock slita lite på slutet.


Skönt att det börjar kännas skapligt bra nu. Hoppas jag kan hålla mig frisk nu bara.

Inga kommentarer: