tisdag 20 februari 2024

Försök till 8x3 min på 105% av FTP

Ikväll skulle det bli hårdkörning stod det på schemat.
8 stycken 3 minutare på 105% av FTP med bara 1 minuts vila emellan.
Jag har ju inte riktigt kommit tillbaka efter min skumma förkylning eller vad det var för något jag åkte på.

Det gick bra i nästan 4 intervaller men sen dog jag igen. 
Jag brukar ju flåsa som bara den när jag tar i men nu var det i stort sett bara benen som var stumma.
Andningen var inte så farlig men pulsen drog iväg lite mer idag.
Hoppade över 5, 7 intervallen och på sista försökte jag köra hela men då gav magen upp istället.


Vet inte om jag blivit matförgiftad för jag spydde som en gris men sen kändes det helt ok igen.
Emilia har ju varit hemma med ont i magen så jag vet inte om vi käkat något som inte varit bra.
Vi har inte haft någon feber så förhoppningsvis så var det bara något tillfälligt.
Konstigt att jag inte kände något förens den sista intervallen.

Får se om jag vågar köra något lugnt i morgon igen.

Inga kommentarer: