söndag 18 februari 2024

Isracing

Idag skulle jag testa på ett lite längre pass igen. Benen har ju inte riktigt varit med den här veckan efter att jag varit sjuk.
Dagens i landsproblem var att välja cykel. Igår gick det bra att köra utan dubbdäck så jag var riktigt sugen på att ta Megamon.
Men det skulle bli minusgrader och det var blött igår så det fick bli vintercykeln.

Det var ett bra val trots allt för det var riktigt halt ute.

Det blev Erik, Rüdiger och jag som körde idag. Var riktigt fint ute och ganska hårdpackat på de flesta ställena.
Var en del isgator så det var riktigt skönt att ha dubbdäcken på.


Kände att benen fortfarande inte var på top men jag lyckades hänga med så det var riktigt skönt men jag fick kämpa ibland.

Lyckades få pyspunka i ett stenröse och dubbdäcken var supertunna så tätningsvätskan lyckades inte riktigt tätta.
Erik hade däckplugg som jag fick så jag kunde köra hem så det tackar jag för.
Skönt och komma ut i fint väder och få lite frisk luft, det behövde jag.

Blev nästan 3 timmars rulltid så det var inte så långt men det fick räcka för idag.




Inga kommentarer: