onsdag 14 februari 2024

Kaos i benen idag

Ikväll skulle det köras 6 stycken 10 minuters intervaller på 90% sav FTP. Det är inte så fruktansvärt hårt i vanliga fall då man skall klara att maxa 60 minuter på 100% när man är i form.
Men jag vet inte vad som hade hänt med mina ben idag.
Fick inte upp pulsen direkt och jag var aldrig andfådd men benen gick inte runt. 
Lyckades köra 3 intervaller på utsatt belastning men sen klarade jag knappt att köra på effekten jag skulle ha mellan intervallerna.

Börjar tro att jag tagit tripla dossen av betablockerare för så här slut var det länge sen jag var. Blodsockret var heller inte lågt så jag undrar om det kan vara den långvariga småkrasligheten jag har haft också.
Men oftast brukar det vara lätt att få upp pulsen när jag inte tränat på ett tag men det gick inte idag.


För hoppas det går över till torsdagens intervallpass.

Inga kommentarer: