torsdag 10 juli 2008

Farstakrossen igen och nu belv det seger...

Idag blev det tempo på Farstakrossen igen. Nu var det ett litet större gäng som skulle göra upp om segern. Det var jag, Micke S, Stefan Nilsson, Magnus Grape och Hjalle hade hittat dit också.
Micke och jag drog på ganska tidigt och efter några varv så hade resten av gänget släppt.
Det blev ganska långa förningar då vi bara var 2 kvar. Vi körde ca ½ varv var varje förning.
Då Micke är stark uppför så ville jag helst inte dra för mycket innan backen så att han får chansen att sprätta ifrån precis när jag har dragit. Jag vet ju hur stum man kan bli om man tagit en jätteförning och så kommer någon och rycker som tack för draghjälpen så det ville jag helst slippa....;o)

Kändes riktigt bra i benen och jag lyckades skrämma upp pulsen över 180 flera gånger, det brukar vara ovanligt för mig.
Förra veckan fick jag slita för att ligga på rulle bakom Micke men idag kändes det riktigt komfortabelt.

När det var 3 varv kvar så trodde jag Micke skulle rycka i uppförsbacken men det rycket uteblev. Jag gjorde ett halvhjärtat ryck nerför och tog en ganska lång förning och då kom Micke som en raket när jag börja tappa fart.
Jag spätta på som en stycken gris och lyckades komma ikapp. Uppför gick det ganska lugnt som tur var och ut på sista varvet drog jag på igen utför för jag viste att Micke brukar tappa i kurvan så han får jaga sig trött lite grand.
Drog ganska långt och lät Micke komma förbi på den långa rakan. När vi sen svängde upp mot målbacken så ville inte Micke dra något mer. Då det är ca 500m kvar så var inte jag heller så sugen på att dra men hamna längst fram ändå och trode det skulle vara helt kört då Micke är lätt och snabb uppför.
Men jag sicksacka fram och tillbaks på vägen och sen drog jag igång en riktig monsterspurt från spets och fick till min förvåning en lucka så det var bara att hänga i. Fick väl ett par cykellängder till slut så det kändes bra.

Det verkar som jag fått till spurten bra, nu ska man bara vara med i första klungan på tävlingarna så man kan få användning av den också..... Det är ju tyvärr ett ganska svårt kapitel men skam den som ger sig.
Hoppas man kan få ha bra ben till Mörksuggan och SM nu också. Vill ju inte ha formtop till en träningstävling...;o)
Det blir vila i morgon så håller jag tummarna för att formen blir ännu bättre tills helgen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lite data från igår. tyvärr så stör ju pendeltåget klockan, men jag redigerade hastigheten manuelt. 21 varv, som sist = 37,8 km. vi körde på 57:56 med 39,1 km/h i snitt. Vi var även 1:50 snabbare än förra veckan på 21 varv, så det gick väl undan igår. på två mätningar är banan 350-365 hm på 21 varv.

Per Kumlin sa...

Det låter bra. Kul att det gick fortare trots att det i stort set bara var vi som drog igår.
Kanske man kan få en skaplig SM form i år för omväxling skull...;o)