torsdag 24 juli 2008

Torsk på Tallin...

Ja den här veckan har varit riktigt lugn än så länge. Har inte cyklat en meter än, inte rört mig så speciellt mycket heller för den delen.
Det har verkligen varit en återhämtningsvecka.

Jag tog mina sista surt förvärvade pengar och bjöd Eva på en Talinn kryssning. Tänkte man skulle få lite pluspoäng på kärlekskontot...;o) Det har ju mest handlat om cykel så innan semestern tog slut tänkte jag man kunde göra något annat roligt också.

Jag beställde resa med Tallink med middagsbuffe och frukostuffe på både dit och hemresan.
Var riktigt skönt att slippa tänka på att laga mat och städa och ha sig.
Buffe är ju inte så bra då det finns så jäkla mycket och välja på och man måste ju testa allt...
Har säkert gått upp en del efter den här resan, och jag som skulle gå ner.....
Men fan vad gott det var och jag hade ju vilovecka så då får man svulla lite.
Tallin var en fin lite stad, i alla fall om man höll sig runt gamla stan.
Där fanns massa gamla små hus att titta på och en hel del gamla kyrkor som man kunnde gå in och titta i, det fanns en hel del små museum av olika slag om man är intresserad av sånt också.
Jag är väl inte känd för att vara den mest kultiverade personen på denna jord så det blev inget museebesök för oss.
Men jag och Eva besökte faktiskt ett helt gäng med kyrkor.
Vi hann gå igenom en hel del små fina parker också.

Gamla stan hade sin charm med alla smågator och sitt stora utbud med reasturanger. Men det blev nästan för mycket med alla djävla souvenirshoppar och alkoaffärer i vartenda hörn.

En bordsbön innan maten är ett måste

På vägen hem från Tallin så lyxa vi till oss med lite massage. Jag tog en helkroppsmassage, jag värmde upp i jacuzzin följt av att ligga och lappa mig i bastun en timme först sen fick massören gå lös på mig. Nu är man riktigt uppmjukad och fin.

Inga kommentarer: