torsdag 18 september 2008

Det blir självklart Ghost nästa år igen.

Nu har jag beställt cykel till nästa år. Det blev tillbaks till HT träsket med Ghost nya lättviktare HTX Lector Worldcup.

Hade riktigt svårt att välja då den heldämpade RT Lector Worldcup som jag kört i år har fungerat hur bra som helst. Den har verkligen käkat rötter och sten till frukost och sväljt allt med hull och hår och har gått helt klanderfritt hela året.
Men jag vill ju testa något nytt och en lätt hardtail såg riktigt inbjudande ut. Får se om man kan komma under 9kg strecket med den här skönheten.
Sen blev det en ny vintercykel också. Blev lite i lyxigaste laget för en saltmoppe men jag ville ha skivbromsar och en tillräckligt bra cykel för att kunna tävla på om det mot förmodan skulle bli problem med tävlingshojjen.
Så jag slog till på en HTX Actinum 5700, riktigt mycket cykel för pengarna och sjukt snygg tycker jag....;o)
Har även tittat på Ghost nya racer. Riktigt bra specad och för lätt för att tävla med....;o)
Att den är snuskigt snygg och har i stort samma geometri som den jag har nu är ju heller inte fel.

Men men man ska ju sikta högt och ha drömmar så med lite tur kan jag samla ihop till en sån också.
Men jag måste nog gå igenom min ekonomi riktigt ordentligt innan jag kan slå till......
Jag får tacka Jimmy Lindgren på MTBShoppen som ställer upp och fixar fram cyklar till oss i Teamet. Han har verkligen kämpat för att vi ska få det bra. All heder och cred till honom.

Inga kommentarer: