söndag 14 september 2008

Livet leker

Ja det känns riktigt skönt nu när allt är klart med jobb och allt. Har varit lite stressigt sista månaden med alla jobbinterviewer + alla stora tävlingar som vart på slutet här också, som cupfinalen i både XC, långlopp och landsväg och hastigt och lustigt SM i långlopp också.
Får känna mig riktigt nöjd med mig själv faktiskt att man hunnit med allt och lyckats göra det riktigt bra också. Måste ju få ösa lite beröm över mig själv ibland.....;o)
Den här veckan har varit lite lugn från cyklingen. Känns som jag har gjort mitt för i år nästan så nu skulle jag få fira lite och koppla av med annat.
I lördags så kopplade jag av med att springa Bellmanstaffeten, 2 gånger dessutom.....;o)
Evas jobb hade ett lag där 2 hade blivit sjuka. Eva skulle springa så jag hade ändå cyklat dit för att heja på henne för en gångs skull. Så då tyckte hon att jag kunde hjälpa dom lite.
Tänkte att det kan ju vara kul att testa lite löpning och 2 varv borde jag orka med, Lungorna och hjärtat ska ju hänga med men jag var lite osäker på benen då jag inte sprungit sen 2000.
Banan var lättkuperad och ca 5km lång. Jag hade fått i uppgift att springa sträcka 1 och 3 av 5.
Startade ganska bra och hängde med skapligt långt fram men dom sista 2 km började jag få kramp och kände mig riktigt stum i benen. Lyckades ändå komma in på 19min så det får vara godtjänt.
Då jag fått äran att springa i Intrums bästa lag så hade vi hunnit springa 2 varv medans Evas lag hade sprungit 1 så Eva och jag startade samtidigt, det var lite kul.
Sprang varvet på 20min så det gick lite långsamare. Sen ställde jag mig och heja på Eva när hon kom i mål.
Det laget jag sprang i kom på 70plats totalt av ca 1300 lag så det var inte fy skam
resultat från Bellmanstaffeten finns här.
Här har vi en trött men nöjd Eva som precis har kommit i mål.
Sen var det bara att cykla hem fort som fan för nu skulle jag på kryssning med några polare och fira.
Det blev Viking Lines Cinderella som skulle bli våldsgästade av oss...;o)
Damp ner vid incheckningnen runt 17:10 så det var i senaste laget då partyjollen skulle baxa ut vid 18 snåret.
Det var bara att sätta sig vid buffen på en gång när man kom ombord. Då ja inte hunnit käka något efter tävlingen så var jag lite småhungrig så då passar det perfekt med en stor buffe.
Massa lax och sill blev det....
Det var jag Niklas, Henrik, Jocke och Micke som skulle ut och göra båten osäker.
Direkt efter buffen blev det en sväng ner till taxfreen och inhandla lite smått och gott.
Sen blev det förfest i hytten på riktigt Ronny och Ragge viss.
Apropå Ronny och Ragge dom här är bra.....



När alla var i gasen på alla de alkoholfria dryckerna så bar det ut på dansgolvet....;o)
Det var fullt ös medvetslös tills allt stängde runt 4:a snåret.
Blev en riktigt rolig helg och det var kul att få fira av ordentligt nu när allt har gått så bra.
Det tycker jag att jag var värd...;o)

1 kommentar:

Eva sa...

Wow, första kommentaren från dig.. Tog bara typ ett halvår.. ;)

Du skulle ha skippat kryssen så hade du kunnat hänga på till cliff istället o dansat med mig till schlagers. JAAA vad kul!!! ;)

Pussinuss