torsdag 29 januari 2009

Ghost cykeln är redan på väg....;o)

Fick ett samtal från Jimmy i veckan här. Cykeln var klar för leverans redan nu.
Det måste nog vara en av de tidigaste leveranser jag fått på en cykel någonsin. Cyklarna brukar trilla ner lagom till cuppremiären i mitten av april i vanliga fall så det var en glad överraskning. Det som tyvärr inte var lika kul är att jag inte har fått mina pengar för min gamla cykel än så jag har inte råd att betala hela summan på en gång. Känns inte allt för bra. Jag har bara fått 8000:- av 25000 för den gamla än så jag hoppas att det kommer mer till nästa lön så jag kan betala av hela cykeln.
Nya handskar från GripGrab ska komma också.
Har beställt deras Racing Glove
WorldCup Glove och
Polaris Glove

Ska bli kul att få testa lite nya grejer.
Ett par skor från Vittoria har blivit beställda också. Det blev Vittorias Supra MTB i vit färg, så djävla snygga,
får se hur länge de håller färgen när man har rastat dom i skogen men de passar fint till cykeln, kläderna och hjälmen så det fick bli vit.

Det är vilovecka för min del den här veckan så det har inte blivit så mycket träning. Styrketräna 1 timme i tisdags sen cykla jag till och från jobbet igår och idag ska jag bara lata mig. Ska dessutom bli middagsmöte med jobbet så jag skulle inte ha hunnit träna i alla fall.
Igår så var jag även och besökte R/T Bil & Maskin för att få bort mina gamla klossar från vinter dojorna som hade rostat fast. Hade ringt i förväg och frågat om dom kunde kappa/borra bort ett par rostiga skruvar. Tänkte att en bilverkstad måste ju ha fina verktyg för sånt. Dom var snälla och sa att de kunde hjälpa till.
Det hade inte riktigt gått fram att skruvarna var till mina dojor så när jag kom ditt cyklandes så stod dom bereda med lyften.
Ingen kunde riktigt hålla sig för skratt, inte jag heller.... Det var det mest udda jobb som hade kommit in i hela deras karriär. Från att meka med stora bilar och truckar med trångt om plats och tunga verktyg så var det här jobbet rena barnleken.
Thomas som jobba där borra bort det lite snabbt och fixa till gängorna sen var det klart. Han ville inte ha något för besväret heller så det var riktigt sjyst. Han tyckte det räckte med att dom kommer ha en del att snacka om på sin fikarast i morgon.... Ja det får jag väll bjuda han på när han var så snäll och fixade det så snabbt efter kl18:00 dessutom.....;o)

3 kommentarer:

Eva sa...

skorna var snygga! =)

Pussinuss

Anonym sa...

vi får fortfarande en glädjetår i ögat när vi tänker på ditt besök ;)
du är välkommen när du vill
hoppas dojjorna funkar

regards

/ thomas
R/T

Per Kumlin sa...

Tjena Thomas,
Tack för senast. Dojjorna fukar perfekt. Tack så mycket för jobbet. Har jag något mer som sitter fast så återkommer jag....;o)

Ha det
Per