tisdag 29 mars 2011

Helgens höjdpunkt Keps Cup är inställd p.g.a för mycket snö.

Det ser ut som det inte blir någon riktig Keps Cup den här veckan. Det som skulle ha blivit premiärren för min Scott Spark RC som stått i cykelrummet och väntat i över en månad nu är inställt på grund av snö.














Djävla vinter till att hålla is sig, till och med jag tycker att det räcker nu.
Men misströsta inte på HappyMtb finns det en tråd som är i ful gång med att starta en alternativ tävling till helgen. Så förhoppningsvis blir det åka av i alla fall.
Jag måste ju få rasta Scotten snart.

Keps Cup är ju nästan årets höjdpunkt. Grattis kort och hårt och nära hemmet. Det är ju kul att alla startar samtidigt så att det går att mäta sina krafter med de bästa och det finns alltid någon att köra med då det är en så stor blandning av cyklister som kommer till start.

Så alla motionärer ni behöver inte vara rädda för att ska gå för fort och känna för mycket press.
Det är bara att köra i sin takt och vara glad och njuta av de roliga banorna, det tänker jag göra i alla fall.
Här är de andra tävlingarna i Keps Cup som ska köras här på våren, det är bara att komma ditt med en cykel och en hjälm och starta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Per.
Jag har dina nyrenoverade Spårvägen kläder hemma hos mig.
Jag tar med de till någon Keps cup eller nån annan tävling.
Vi ses.
/Peter Josefsson

Per Kumlin sa...

Det blir bra det, tack så mycket. De kom bara 1 år för sent;-)