onsdag 2 mars 2011

Pendling och lite styrka

Blev vintercykeln till jobbet idag. Gick lite fortare än vanligt då snön har försvunnit från vägarna där jag kör. Körde 1 timme styrka innan lunchen sen också. Körde en 5 minuters på 16 km/h och 6 graders lutning på löpbandet. Kändes tungt i början men hade krafter kvar på sluter. Sen blev det knäböj och lite rygg och magövningar. Lyckades även köra frivändningar på 60kg om 4 set och 5reps. På hemvägen från jobbet blev det en vända genom Vinterviken och längs vattnet till Skärholmen. Gick snabbare idag när jag tog det lugnt än när jag tog i som en gris i torsdags. Nu var snön ganska hårdpackad och fin och inte lika mycket fotspår som gjorde att man gled av stigen. Riktigt kul att köra. Kom hem och fick ta hand om en lugn och fin Oskar som småsov lite gran. Trevlig när han inte ska gapa hela tiden ;-) Oskar

3 kommentarer:

STIZZE sa...

Snor han din uppmärksamhet där hemma? ;)

Imorrn ska jag dra några vändor i nybohovsbacken, dyk upp om du har lust!

Per Kumlin sa...

Ja den lille rackaren vet hur han ska göra;-)
I morgon ska det bli en lugn vilodag för mig så jag kommer tyvärr inte att cykla någonting.

STIZZE sa...

Jag får leta djupt inom mig att ta i så det sprutar utan att ha någon att jaga då, det är svårt när det gör ont ;)