torsdag 10 mars 2011

Blev dubbla pass idag igen.

Körde 30 minuter på TC innan frukost. Hade 4,1 mmol/L när jag starta vilket är på gränsen till för lågt. Tog lite godis när jag började. Klarade av 16½minut på 350watt vilket var 1½minut längre än förrut.
På kvällen tänkte jag köra 5st 4minuters intervaller och hade hoppats på att klara 415watt på alla.

Nu hade jag 16,4 mmol/L i blodsocker vilket är ganska högt. Hade dock inte ätit något sedan lunchen vid 12 tiden och när jag starta så var kl 20:30 så det hade gått 8½ timme sen jag åt.
Som jag har spekulerat tidigare så är det mitt Lantus insulin som inte riktigt verkar de 24 timmarna som det sägs att det ska. Så mina insulinnivåer var nog väldigt låga.

Startade men klarade bara första intervallen på 415watt på andra kom jag bara 2minuter innan jag dog.
Tog en längre villa och klarade hela 4minuter men på 4:e intervallen klara jag bara 2minuter igen. Körde ingen 5:e intervall utan drog 2st 30sekunders istället där jag starta på runt 820watt och gled ner till 750 på slutet.
Går inte och dra några riktiga slutsatser av det här då jag har sovit väldigt dåligt de senaste veckorna och att jag styrketräna igår vilket inte brukar ge några kanonben för att köra riktigt hårt. Blir alldeles för många felvariabler som kan störa ut. Men det visar lite på att jag ha svårt att ta ut mig med högt blodsocker och låga insulinnivåer och det var ju inte så konstigt.

Imorgon blir det nog 2 korta pass igen sen blir det lugnt i en vecka igen. Ska nämligen till Memira och göra om en FS-LASIK ögonoperation. Jag var ju där förra året och fick en laserbehandling av ögonen.
Mitt högra öga blev bra men det vänstra som jag såg sämre på från början blev inte lika bra.
Det gjorde att det jag ville förbättra som var min närsynthet inte blev så bra. Hade fortfarande problem att fokusera på håll ordentligt när jag cyklar och kör bil. Kan ju vara kul att se ordentligt när det går fort i skogen och det är tekniskt.
Hade väl astigmatism från början men jag tycker att jag ser ganska bra på nära håll nu.
Hoppas att Memira kan jämna ut så att jag ser lika bra med vänster som jag gör med höger.

Inga kommentarer: