måndag 15 augusti 2011

En utmanande dag på jobbet

Har fått 2 riktigt roliga uppgifter på jobbet som jag hoppas klara av själv, i alla fall det programmatiska. Det är ett ärenderapporteringsverktyg jag skall bygga om så det går mot nya SQL databaser och nya tabeller och kolumner.

Sen blir det till att joina ihop allt till en ny databas. Riktigt enkelt om man kan det men för mig blir det en nött att knäcka så det blir kul. Jag tror jag har hittat en lösning på det så nu behöver jag bara veta vilka tabeller och kolumner jag ska slå ihop och skicka vidare till den andra databasen.

När jag kom hem så hade Mattias och Eriqa kommit på besök med deras lilla Arvid. Det var en glad liten prick som var på riktigt bra humör. Han hittade våran "hoppa ur lådan" leksak som han verkade gilla. Arvid
Arvid och Oskar kom bra överens. De satt och petade på varandra och försökte sno varandras nappar.... Oskar och Arvid

Inga kommentarer: