fredag 2 november 2012

Då var min Scott Spark RC såld

Ja då var ännu en cykel såld. Det känns alltid lite konstigt när jag ska sälja en cykel som knappt är inkörd till ett grymt lågt pris. Men marknaden är inte stor på exlusiva cyklar i Sverige. De få köpare som finns vill såklart inte läga mer än nödvändigt på en cykel som är begagnad och inte har några garantier.
De brys sig såklart inte hur mycket cykeln är värd för mig och mina nostalgiska minnen till den.
Många försöker pruta redan innan de set cykeln och många ger verkligen riktiga skambud.
Till viss del förstår jag det då de säkert inte har så mycket pengar men hoppas på att någon kanske kan tänka sig att sälja om cykeln har varit ute länge.

Men det som förvånar mig mest är faktiskt folk som säljer som nästan tror att de kan få nypris för sin cykel när de har kört en sesång på den. och de under tider då alla cykelaffärer rear ut alla årets cyklar till billigare pris för att göra plats för nästa års cyklar.
Sen undrar de varför de inte får cyklarna sålda........

Nu i hårda tider får man inte glöma bort den globala marknaden heller för vem vill köpa en begagnad cykel när man kan få en liknade ifrån Tyskland för samma pris helt ny med garantier.

Jag hade tur och hitta en köpare som var berädd att ge lite mindre än halva nypriset och det fick jag ta efter lite funderande. Kände att det kommer kosta mig mer att jaga köpare än att gå ner någon tusenlapp på mitt utsatta pris. Tid är faktiskt också pengar så jag för väga för och emot.

Nu var det en glad köpare ifrån Örebro som fick sätta vantarna på en grym tävlinghoj till ett snuskigt lågt pris.











Ja nu var det fördigcyklat på min Scott Spark RC, nu väntar jag på 2013 års model som blir en Scott Spark 900 RC som säjs komma i januari.
Inte några störe skillnader gemfört med årets model. Det är Shimano XTR brommsar ostället för SRAM XX och lite annan färg annars är det mesta sig likt.
 
Nu ska jag ut och fira med Eva. Vi ska gå på bio för första gången på 2 år och se den nya Bondfilmen Skyfall. Den sägs vara bra så det ska bli kul.

Inga kommentarer: