fredag 23 november 2012

Hammarbybacken FAIL

Tänkte att jag skulle köra några varv uppför Hammarbybacken men allt regn som kommit gjorde att det bara var en tung lervälling uppför.
Trots att jag tog i allt vad jag kunde och försökte hålla ett jämt tryck på pedalerna så bara spann jag och fick sämre tid än i onsdag då jag körde lugnt upp.
Gav upp resten av mina planerade backintervaller där och drog till Nybohovsbacken istället.

Körde med Strava så nu tänkte jag att jag måste få till ett Segment för min härliga backe på baksidan av Nybohov.
Så det blev ett varv först på den gamla hederliga uppför Nybohovsbacken på framsidan.
Därefter blev det ett varv på den lite längre backen på baksidan.
Lyckades sätta in ett segment där som fick heta Nybohov Hillclimb så nu är det bara att att åka ditt och sätta en tid. Min första tid genom Strava blev 3:10 så det är inte så svårt att slå.

















Mitt personliga rekord uppför där är 2:08 och det är lite svårare att slå, i alla fall nu när det är kallt och ruggigt och man kanske inte har lust att ta fram finracern för det.
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: