onsdag 12 juni 2013

Tog några varv idag igen på SM banan

Jag måste ha lite fördelar med att jobba på andra sidan stan.
Det blev till att testköra XC SM banan några varv till idag.
Hade först tänkt köra några snabba varv men så möte jag en ifrån Södertälje CK som kollade banan igen så jag hängde med för att nötta in hur den verkligen går.
Det finns en hel del korsningar att köra fel i så jag vill lära mig den utan och innan.
Vill kunna köra på utan och behöva stanna och fundera på vilket håll jag ska.

Tror jag har börjat få skapligt häng på hur den går nu.
Körde ett varv snabbt innan jag skulle hem och lyckades ändå köra lite fel men det börjar ta sig nu.

Blev lite halvsent så det blev pendeln hem hela vägen sen.
Pendeltåget
Får se om jag orkar ta några varv i morgon också.

2 kommentarer:

Mikael Kippilä sa...

Tjena Per,
Hur är SM-banan, mycket tekniskt och backigt?
Har du ingen strava fil på banan så man kan åka dit och tjuvträna ;)

/ Micke

Per Kumlin sa...

Det är ganska mycket singeltrack men det är inte så supertekniskt. Det finns ett drop som är lite småkrångligt annars är det lugnt.
Banan är 3.8km lång och har 3 backar som känns lite i benen.
Ska finnas på Strava under min profil har dock inget segment på den.