fredag 7 juni 2013

Arlanda Test Track Race gick över förväntan

Kände mig frisk så jag tänkte att jag försöker mig på Arlanda Test Track Race efter jobbet.
Det verkade som jag bara behövde en dag att sova ut på för att bli frisk.
Det har ju inte blivit så mycket sova den sista tiden.
Var anmäld i elitklassen så jag hade inga större förväntningar på något bra resultat.
Kändes som jag kunde vara glad om jag bara lyckas hänga med huvudklungan in i mål.
Det är mycket kurvor och det brukar bli riktigt utdraget och många långa igångdrag som tar död på benen.
GP lopp
Men jag lyckades hänga med riktigt bra. Jag var ganska långt bak och hade svårt att tränga mig upp men jag lyckades hänga med oförskämt lätt trots att jag var så långt bak och hamna i gummisnodseffekten.
Tror jag lyckades spara ganska mycket energi på min kurvtagning för jag fick ofta med mig farten ut ur kurvorna.
Konkurrenterna verkade bromsa för hårt och sent och fick jaga ikapp mer än jag.
Nu måste jag bara lära mig att ta mig upp i fältet bättre.
När vi kom till målrakan så var jag fortfarande långt bak och drog igång spurten och körde förbi folk hela tiden. Kändes riktigt skönt att ha krafter kvar till att kunna köra om.
Synd att jag var för otaktisk och svag för att inte kunna ta mig fram bättre innan spurten.
Men det sas att vi hade ett snitt på runt 46km/h så jag får vara nöjd med att ha hängt på så bra i elitklassen.
Här har vi pallplatserna i Elitklassen.
Arlanda Test Track Race
Resultat kommer upp på www.smack.sesen. 

Inga kommentarer: