torsdag 6 juni 2013

Tubdäckbyte på DT Swiss XRC 950 T

Såg att jag hade fått några revor på backdäcket. Har haft några smårevor sen förut men nu började de bli oroväckande stora.
Schwalbe
Kändes som det var dags att byta så jag har nya och fräscha däck till Lida Loop.
Hoppas slippa däckstrubbel där som förra året då en vass sten rev upp hela sidan.

Tubdäck fungerar grymt bra och det är väldigt sällan jag får punktering. Det är riktigt skön känsla att köra med och jag kan använda ganska lågt tryck utan att få oroväckande genomslag.
Har kört ner till 1,5 bar utan problem.

Dock är det ett litet aber när man ska byta däck.
Det tar ett tag att hålla på och limma och sen ska de torka fast upp till ett dygn innan jag vågar lägga ner cykeln i kurvorna i hög fart.
Brukar köra 3 lager på både däck och fälg för att det skall hålla ordentligt.
DT Swiss XRC 950 T
Funderar dock på att testa tejp, har kört det på landsvägscykeln men inte riktigt vågat på MTB:n då det är så lågt tryck där och jag kör lite aggressivare i kurvorna där också.
Men det skulle vara skönt och slippa limma, det tar ju en sån tid.

Har lyckats dra på mig en liten förkylning så det har inte blivit någon träning idag.
Hoppas det inte blir något större så jag kan vara frisk till helgen.

Inga kommentarer: